75 års erfaring
Vi vet hva som fungerer
500 000 fornøyde kunder
Er du den neste?
Få en vareprøve før kjøp
Under 20 kroner er gratis
0

25 fantastiske produkter til skolestart


Reklameartikler til skoler gir utrolig god synlighet for din bedrift.

Studentene er morgendagens trendsettere og derfor lønner det seg å gi reklameartikler til nettop dem.

Faktisk husker 85% av alle studenter merkevaren som står bak reklamegavene de mottar.

Dette gjør reklameartikler med trykk til verdens ledende reklamemedie for deg som vil huskes.

For å hjelpe din bedrift med å få en god start har vi designet denne hjelpsomme infografikken.

Den viser deg tall og fakta om de 25 mest effektive reklamegavene du kan bruke til å markedsføre din bedrift til studenter og lærere på skoler og universiteter.



5 produktkategorier til alle studenter


På denne siden vil vi vise deg hvor effektive reklamegaver er, og gjennomgår 5 separate kategorier av produkter som hver især er målrettet spesifikke behov som studenter har.

Vi mener at disse kategoriene viser de beste måtene å skape merkevaresynlighet hos studenter i hele landet, og til priser alle har råd til.

  1. Essensielle reklameartikler for skoler
  2. Praktiske reklamegaver
  3. Reklameartikler som skaper motivasjon i skolen
  4. Reklamegaver fra kjente merkevarer
  5. Reklamegaver til bruk utenfor klasserommet

1. Essensielle reklameartikler til skolen


Blant de mest essensielle reklameartiklene til skolen finner du ting som kulepenner og notatbøker med trykk.

Faktisk eier hele 89% av alle studenter kulepenner, Det gjør at en kulepenn med trykk vil være en av de mest eksponerte reklameartiklene man kan benytte seg av på skolen.

Kulepenner er praktisk, alle har bruk for en i ny og ne.

Det betyr at dette er en billig og meget effektiv måte å styrke elevenes kjennskap til din merkevare gjennom en enkel kulepenn med din logo.


Dersom du ønsker ytterligere eksponering av merkevaren på campus kan vi anbefale å bruke ryggsekker og nøkkelbånd for å skape ekstra oppmerksomhet.

Dette gjør hverdagen enklere med mindre ryggplager og enklere organisering av nøkkler og adgangskort

ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE


2. Praktiske reklameartikler


Praktiske rekalmeartikler er et fantastisk vertøy for å skape tillit og økt merkevarekunnskap.

Dette er også en stråelende måte å sikre seg at man ligger lang fremme i bevisstheten til kundene, det viser seg nemlig at praktiske reklameartikler i gjennomsnitt blir tatt vare på i 13 månder Bruk praktiske reklameartikler det er billigere og mer effektivt en dyre onlineannonser og bannere

Bruk for eksempel minnepenner med trykk til studenter og medarbeidere, en enkel måte og slippe datakrøll og unødvendig stress på, vær den reddende engelen om uhellet likevel er ute.



Trenger du flere forslag? Hva med powerbanks med din logo, vi trenger alle strøm!

Eller paraplyer med trykk, praktisk uanett om du bor i våte Oslo eller et enda våtere Bergen
 
ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE


3. Reklameartikler som skaper motivasjon i skolen


Når du ønsker å benytte deg av reklameartikler til skoler og universiteter bør du prøve å finne produkter som styrker institusjonens identitet.

Alle elever og ansatte vil gjerne identifisere seg med skolen og dens felleskap.

Med det for øye kan vi anbefale t-skjorter, piqueskjorter, handlenett og capser.



Du tor kanskje at dette er produkter ikke alle elever vil sette pris på?

De aller fleste vil faktisk benytte seg av slike produkter hele 7 av 10 elever eier klær med reklametrykk.

Vis at skolen tenker grønt! Hjelp ansatte og elever med å bruke mindre plastikkposer, gi de et handlenett i bomull med din logo.

ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE


4. Reklamegaver fra kjente merkevarer


En god mulighet for reklame som ofte forbigås i stillhet på tross av fantastiske resultater er muligheten for å benytte seg av produkter kjente merkevarer.

Når man skal styrke sin egen merkevare er det utelukkende en fordel om man kan assosieres med etablerte, sterke merkevarer, dette er merkevarer studentene på din skole ofte husker eller allerede har et forhold til.

Når man skal bygge merkevare er det alltid viktig at kunden assosierer deg med positive oppleverlser.

Å få et premiumprodukt fra f.eks Hugo Boss i gave er definitivt en positiv opplevelse.

Disse produktene skiller seg markant fra nøkkelringer og nødladere hvor produktformålet er utelukkende funksjonalitet og eksponering.



Et produkt i premiumklassen har en annenfunksjon: skap en langvarig relasjon mellom forbruker og merkevare.

Et tips på veien: Husk at studenter i større og større grad tar et miljøvennlig standpunkt, velg produkter som er holdbare og grønne.

ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE


5. Reklameartikler til bruk utenfor klasserommet


De aller fleste rekalmeprodukter til skoler og universiteter er praktiske og sørger for god eksponering i klasserommet, men husk også å tenke på hvordan du kan eksponere deg ovenfor studentene også utenfor klasserommet.

Undersøk hva din målgruppe bruker fritiden på.



Vi anbefaler at du tar en nærmere titt på produkter innenfor følgende kategorier:
  • Sportsprodukter
  • Mat og kjøkken
  • Reiseprodukter
  • Musikk
  • Spill

Faktum er at nesten alle studenter passer inn i alle disse kategoriene.

For eksempel har de allerfleste studenter i dag et treningsmedlemskap, de lager sin egen mat, de reiser på utveksling, hører på musikk og podkaster, eller spiller spill for å holde hjernen i gang.

ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE ALT TEXT HERE


Neste steg i din markedsførinsstrategi med reklamegaver


Ved å bruke produkter fra de 5 kategoriene på denne siden dekker du behovene som alle studenter har.

Dette sikrer at du vinner plassen som målgruppens top-of-mind, og skaper den beste formen for markedsføring tilgjengelig, nemlig word-of-mouth.

Sagt på en annen måte vil ordret spre seg om virksomheten – veldig positivt – så lenge du bruker produkter som kan illustrere din ønskede posisjon som bedrift.

For eksempel vil bærekraftige lunsjbokser både illustrere at du 1) du ønsker å redusere matsvinn og 2) å fokusere på bærekraft.

Bruk tipsene våre på denne siden i kombinasjon med vår gratis infografikk for å ta markedsføringsstrategien til et enda høyere nivå.

.


Trenger du mer informasjon eller hjelp?

Vi sitter klar til å hjelpe deg og tilbyr gratis rådgivning. Kontakt oss på telefon 21 09 37 00 eller send en mail til salg@igoprofil.no med dine kontaktopplysninger og spørsmål. Vi ser frem til å høre fra deg!

Du kan også tilmelde deg nyhetsbrevet vårt og få ukentlige oppdateringer om nye prdukter og gode tilbud. Tilmeld deg her.

Se hele vårt sortiment

Vi tar i bruk cookies for å forbedre brukeropplevelsen på denne nettsiden. Våre cookies samler ikke inn og lagrer dine personlige opplysninger, som navn og e-post adresse.
Jeg aksepterer Ordne innstillinger Avslå