75 års erfaring
Vi vet hva som fungerer
500 000 fornøyde kunder
Er du den neste?
Få en vareprøve før kjøp
Under 30 kroner er gratis
0

DNA-et i IGO!

Hva er bedre enn å få en gave? Å GI en gave selvfølgelig!
Det er i hvert fall det som IGO synes er riktig. ‘The Experience of Giving!’ er organisasjonens slagord. Vi tror at ‘The Experience of Giving!’ bygger opp og styrker relasjoner. IGO ønsker å bli en verdensomfattende markedsleder i å bygge opp og styrke relasjoner. Forholdet til våre ansatte er en viktig del av dette. Men hva betyr det å jobbe hos IGO?

 

Hva er det som kjennetegner våre ansattes og bedriftskulturens misjon og visjon? Hva slags DNA kommer det ut av organisasjonens misjon og visjon? "Den perfekte IGO medarbeideren" finnes nok ikke. For det første er vi med for mange mennesker, vi er alle forskjellige og dessuten er virksomhetene for ulike. Derimot finnes det mange egenskaper som IGOs ansatte har til felles. Det er disse egenskapene som altså bestemmer bedriftskulturen vår. Det handler om ting som vi nesten ikke ser til daglig, fordi vi tar dem for gitt. Disse tingene er likevel utrolig viktige for organisasjonens største suksess.

Våre ansatte begynte å danne grunnlaget for IGOs suksess for mer enn 70 år siden. De jobber alltid for å få best mulig kvalitet og yter gjerne det lille ekstra. For eksempel ble det lagt inn et spontant innlegg på Facebook; noen ansatte i vår logistikkavdeling var på jobb en lørdag for å kunne levere kundens bestilte artikler i tide. Det er denne store ansvarlighetsfølelsen og trofastheten som preger IGOs ansatte. Alle disse egenskapene tilhører bedriftskulturen vår, og det er vi stolte av!

Fleksibilitet

Det som kundene våre forventer om tjenesteyting og kommunikasjon er i stadig endring. Den såkalte ‘customer journey’ (hvordan en kunde opplever det å kjøpe noe) endrer seg stadig og blir derfor ofte fornyet. Dette krever ganske mye, både av vår organisasjon og våre ansatte. Her gjelder det for eksempel en annen måte å planlegge eller en annen måte å kommunisere på. Dette krever mer fleksibilitet av vår organisasjon og våre ansatte enn noensinne før. Det betyr at vi må oppfylle ønsket som organisasjonen ber om.

En lærende organisasjon – innovasjon

Når det gjelder kvaliteten som vi ønsker å garantere er det viktig at prosedyrene skal følges og at vi behersker prosessene. For IGO  er disse prosessene et middel i seg selv, ikke et mål. Det handler om å tenke på muligheter og løsninger. IGO er en stor leverandør av firmagaver, men for å beholde posisjonen, inkludert alle nye teknologiene og utviklingene, ønsker vi å få og beholde et såkalt konkurransefortrinn. Det krever innovasjon. Det betyr imidlertid ikke at vi bør oppfinne noe nytt med en gang. Nei, det handler heller om aktiviteter der målet er å skape fornyelser hos selskapet. Vi stimulerer våre ansatte til å utnytte plassen, slik at vi kan fungere som en lærende organisasjon. Et slikt eksperiment lykkes noen ganger, andre ganger mislykkes det. Men det som er viktig er at det er rom for det. På denne måten fortsetter vi å lære. Det gjør vi ikke bare ved hjelp av trening, ikke minst lærer vi ved hjelp av hverandre.

Ansvarlighet

Et annet viktig utgangspunkt er å ta ansvar for sin egen karriere. Tidligere var det vanlig å ha en og samme jobb under hele ansettelsen, det vil si fra starten til man gikk av med pensjon. Den tiden ligger langt bak oss, ikke bare fordi vi jobber flere år i tillegg, men også fordi jobben innenfor organisasjonen vår endrer seg. Derfor er det viktig at hver ansatt hos IGO tenker gjennom sine egne muligheter og ambisjoner. Man snakker om disse emnene med lederen under medarbeidersamtalen eller planleggingssamtalen. Dette betrakter vi som en vedvarende prosess hos IGO. 

Som ansatt hos IGO får du kontroll over din egen karriere. Samtidig blir det forventet at du viser initiativ innenfor arbeidet. Innen bedriftskulturen vår setter vi nemlig stor pris på ansattes eget initiativ og egne ideer. Har du altså ideer til forbedring av prosesser og arbeidsmetoder, IGO i sin helhet, eller når det gjelder våre kjerneverdier ‘pålitelighet, ærlighet, oppmerksomhet og ambisjon’? Ta gjerne kontakt! For det som kan forbedres, skal forbedres. Alle innspill er velkomne!

Dersom du har noen spørsmål eller trenger hjelp, vennligst kontakt oss på

21 09 37 00
Alle hverdager fra 08:00 - 16:00

Vi tar i bruk cookies for å forbedre brukeropplevelsen på denne nettsiden. Våre cookies samler ikke inn og lagrer dine personlige opplysninger, som navn og e-post adresse.
Jeg aksepterer Ordne innstillinger Avslå